Att vårda sina sminkpenslar

publicerat i Skönhet;
Hoppas att ni alla har en fin Valborgsmässoafton men superfint väder som vi har här:) Jag slänger in ett litet snabbis inlägg då jag tyvärr inte hunnit förbereda något annat.
Jag hade tänkt lägga upp ett bakrecept då jag stod och bakade i över 4 timmar igår kväll men jag har tyvärr inte hunnit skriva ner det ännu.  Men imorgon kommer det nog:)
Hahah inte för att jag tror att så många sitter vid datorn nu och vill läsa om hur bra jag tycker att det är att rengöra penslar, me nån kanske sitter hemma och har tråkigt eller vill läsa senare:)



Tänkte iaf bara påminna om att det är viktigt att tvätta sina penslar med jämna mellanrum för att motverka bakterier som i sin tur kan leda till dålig hy. Har man syntetborstar får man köpa nya lite då och då medans äkta hår kan man ha i flera år, tror jag köpte min id borste för ca 8 år sedan och den är fortfarande som ny helt sjukt.



Jag använder mig alltid av shampoo eller balsam båda funkar lika bra. Nu på senare år har fler och fler sminkmärken börjat sälja speciella rengöringsvätskor dem är ju super om man måste tvätta borstarna jätte ofta tex om man använder pensel till sin flytande foundation, då kan man även använda sig av diskmedel. Tänk på att tvätta och tvätta tills all färg har försvunnit och det bara är vanligt vatten som rinner av penseln.
Låt sedan penslarna helst ligga på en servett under natten.
Man kan även ge penslarna en impackning någon gång då och då så håller dem sig lite längre.

Ne nu måste jag springa iväg, ha en fin kväll mer er <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av carola:

Superbra tips med borstarna

KRAM!

Kommentera inlägget här :