Julklappstankar

publicerat i Inredning;
Nu närmar sig julafton med stromsteg. I år har jag inte köpt några julklappar ännu och har bara lördag på mig. Har en känsla av att halva Stockholm kommer att shoppa det sista klapprna då :) Men på något sätt så gillar jag sista minuten sterssen.
Något jag inte tycker om när det kommer till julklappar är att få massor med krimskrams som man inte ens vet vad man ska göra av. Speciellt om det är saker som inte alls passar sin egen stil. Nej då kan jag lika gärna vara utan. Med åren så känner jag att om jag ska få någon julklapp så vill jag att det ska vara ngt rejält som jag verkligen vill ha / kommer att ha användning för annars kan det lika gärna vara. Hahah nu kanske jag låter hård och visst är det tanken som räknas men jag tycker inte man ska köpa något bara för att köpa... Helst av allt hade jag gärna åkt bort till värmen med nära och kära långt bort från julklappar, julstök och framförallt det svenska julbordet som jag är riktigt trött på... Hahaha nu kanske jag låter bitter på julen, ja kanske lite är mest trött på att den sätt likadan ut i 24 års tid med undantag 2 av åren då jag firat utomlands, och hade då några av de bästa juldagarna  i mitt liv. 
Ett litet smakprov av årets julgran. Hittade inte mitt pynt som jag köpte förra året så fick bli en spontanare till Ikea och plocka ihop lite av varje av det som fanns kvar i julpyntning. 
I år har jag iaf infört en stor julbrunch här hemma på julaftonsmorgonen som jag ser framemot :) Kommer bli supermys!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lisa - Kreativ bakning ♥:

sv: Tack detsamma! :)

2:a kommentar, skriven , av Mikxki:

Vilken fin julgran :)

Kommentera inlägget här :