Bästa nagelvården

publicerat i Skönhet;
Jag har alltid varit väldigt noga med att vårda mina händer och naglar, tycker det är otroligt äckligt med folk som biter på naglarna och framförallt har ovårdade naglar. Det finns självklart hur mycket som helst som man kan göra för att hålla händer och naglar i trim, men ett enkelt tips som jag tycker både tjejer och kollar kan använda sig av är att använda en bra nagelbandsolja och en fuktgivande handkräm var även noga med att peta ner nagelbanden regelbundet. Har man ingen handkräm kan man använda sig av lite olivolja.

Jag kommer vid ett senare tillfälle visa steg för steg hur man gör ett nagel och handspa.

Några saker som är bra att ha hemma för att hålla naglar och händer i fin form är,

Handkräm
Nagelbandsolja
Nagelfil/poleringsfil
Pinne att dra ner nagelbanden med
Nagelförstärkande lack
Nagellack
Nagellacksremover/pads

Ja det finns en hel uppsjö av saker, jag tycker det är så roligt med naglar så jag gillar att ha allt.
Jag har oftast gele på mina naglar nu har jag dock inte haft det på några månader känns tommt:(
I förra veckan beställde jag shellack som är som ett nagellack som ska härda i uv lampan och hålla i minst 14 dagar borde få det nu i veckan så det ska bli intressant att testa:)



Mina naglar för tillfället röda. Jag har börjat använda mig av Sally Hansens nagellack och deras top coat som man kan köpa på Åhlens. Har endast använt dem i en vecka nu så jag vill vänta ett tag innan jag sätter betyg men hittils har det kännts bra. Deras nagellack förstärker även naglarna och det har jag kännt av då mina naglar är otroligt sköra och går alltid av men under förra veckan har dem klarat sig galant och känns starkare än vad dem var tidigare.

Kommentera inlägget här :