Resume från helgens Bröllop

publicerat i Inredning;

I lördags var vi som sagt på Bröllop för Emelie och Paul på Ljusterö. Jag har inte varit på bröllop på säkert 10 år så det var verkligen på tiden. Vädret var verkligen inte på vår sida det blåste och regnade som sjutton, tappade tom känseln i mina fingrar med det var ändå charmigt och mysigt på något sätt allt var ju inomhus så vädret spelade inte så jätte stor roll.
Vigseln gick superfort tror det tog max ca 40 min att vigas, under vigseln var det även superfina uppträdanden. Jag fick först en obehalig känsla i kroppen när vi satt där i kyrkan då vi har haft en jobbig vecka och Eric har förlorat någon som betytt väldigt mycket för honom. Så det kändes väldigt lustigt att vara på ett bröllop efter allt som hänt. Satt med tårar i ögonen och Erics hand i min under hela vigseln. Både för det som hänt och även för den vackra vigseln. Det var rörande när prästen berättade lite kort om Emelie och Pauls liv tillsammans, så vackert och kärleksfullt.
Efter kyrkan var det middag och fest en liten bit bort i ett trevligt litet hus. Dukningen var superfin och i rummet fans det även en orkester:)




Så fina, nygifta och lyckliga. Emelie hade designat klänningen själv, såg ut som en bakelse:)


Dukningen var superfin, Emelie hade bestämt och gjort allt själv:) Den lilla foldern som ligger till vänster om varje dukning glömde jag att ta kort på, den var superrolig det stod bla några rader om alla gäster så man kunde läsa om vem man ville, bara att kolla vart personen sitter så kunde man kolla vilket nummer den hade och läsa. Supersmart.











Efter detta bröllop har jag fått perspektiv på hur jag själv vill ha det och inte ha det i framtiden, men än är det nog ett bra tag till min stora dag kommer men när den kommer, kommer det bli den bästa<3
Tyvärr tog jag inte några bilder på mig själv :( Det ångrar jag så mycket, tar ju även alla bilder med mobilen också så det blir inte alltid det bästa.

Kommentera inlägget här :