Italiensk afton

publicerat i Matlagnig;
I fredags hade vi Italienskafton här hemma och tittade på fotbollen. Äntligen har den dragit igång. Vi gick  bl a och köpte handgjord buffelmozarella 129 g för 79:- på en jätte mysig butik på Odengatan vid namn A Tavola, kan säga att den var värd varenda krona otroligt god. Jag hoppas att vi kommer iväg till Italien eller Spanien i sommar så jag får äta god mat. Har aldrig varit i Italien det skulle verkligen vara en dröm att hyra ett hus där och äta inhemska mat, mums så gott.


Recept

Romansallad
Körsbärstomater
Jordgubbar
Melon
Sojabönor
Valfri korv, jag brukar ta en ganska stark.
Fetaost
Lufttorkad skinka
Buffelmozzarella
Vanliga tomater
Oliver
Bröd
Kex
Till denna afton drack vi proseco som passade utmärkt.





Till efterrätt blev det massor med goda ostar, popcorn, jordgubbar med grädde och glass. Vi köpte en presentbox med ostar då fick man även med en rinnande ost som man kunde doppa sticks i den var underbart god:)
Denna vecka har verkligen gott superfort. Jag måste hinna med att åka till Ikea någon dag inom kort börjar få slut på massor av saker som jag använder dagligen därifrån. Nu tycker jag att det var ett tag sedan som jag tipsade om någon skönhetsprodukt ska fixa ihop ett inlägg och en ny favorit som jag hittat.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av MIRA:

Mums :)

Kommentera inlägget här :