Frosting recept till Cupcakes

publicerat i Bakning;
Här kommer receptet på frostingen jag använder nästan alltid när jag gör cupcakes.
Det är också ett superenkelt bas recept, det finns ju hur många olika recept och smaker som helst. Jag valde att göra denna neutrala smak som alla tycker om och oftast så har man dessa ingerienser hemma.



Ingredienser

60
gmjukt smör
5dlflorsocker
1tskvaniljsocker
1mskfärskpressad citron, saften
100gPhiladelphiaost
Några droppar valfri karamellfärg

1. Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och citronsaft krämigt.

2. Vispa i Philadelphiaosten.

3. Färga glasyren med karamellfärg om man vill ha någon färg, jag behöll min vit och hade sedan i en lite klick röd färg så att färgen blev babyrosa.

Sedan granerade jag med blåbär, jordgubbar mini smartisar strössel som hjärtan silverkulor och vanligt glass strössel. Allt detta går att köpa i vanliga matbutiker. Mini godiset säljs på åhlen och lagerhouse och säkert fler butiker.


Denna blev lite blandad med rosa och vit färg då jag använde mig av samma spritspåse och i övergången blev det såhär:)




Min sprits kommer från åhlens, tycker den är superbra. Köpte även en liknande på ikea men den var i tyg och helt värdelös...

Kommentera inlägget här :