Recept på underbara Cupcakes

publicerat i Bakning;
Igår bakade jag som sagt cupcakes igen:) Får aldrig nog av dessa gobitar. Åt upp nästan alla igårkväll blev några kvar till dagens brunch. Jag kan liksom äta hur mycket som helst av sånt jag tycker är gott det vill säga onyttiga saker!
Jag använde mig av ett superenkelt recept nämligen Leilas grundrecept på Cupcakes.
Grundrecept
100g smör
2 st ekologiska ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl ekologisk mjölk 3%
1 st citron, skalet
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver 

1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.

3. Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal.

4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.

5. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.

6. Fyll med valfri fyllning, jag hade ingen fyllning. Blir supergott ändå.

7. Grädda i mitten av ugnen cirka 10 minuter eller tills de är gyllenbruna och "torra" inuti. (Provstick med en potatissticka, den ska vara helt torr när när du dragit ut den)

8. Jag sätter alltid mina formar i en muffinsplåt när jag bakar muffins. Utan plåten så flyter pappersformarna ut och de tappar de lätt formen. Med plåten som stöd för formarna får man höga och fina muffins!


Detta recept använde jag mig även av när jag gjorde de stora cupcakes till min födelsedagsfest.


Jag älskar smeten, mums så god den är.








Mums så goda dem blev:) Kan verkligen rekomendera er att köpa färska blåbär och jordubbar nu dem är otroligt goda.
Ne nuu blir det grabbkväll med hockey, chips och pizza:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Carola:

Men gud! vilka fina du gör.

Kan du inte lägga ut en bild på allt ditt Mateus?

det ser så fint ut.

Kram!

2:a kommentar, skriven , av Carro:

Jo kan lägga ut bilder på allt om någon dag:)

Kommentera inlägget här :