Recept BlåbärsCheescake

publicerat i Bakning;
Här kommer lite bilder på mitt nyårsbak jag hade som uppgift att göra efterrätt så det blev cakepops, mini cupcakes och cheescake. Jag tänkte egentligen göra en tårta men hade inte tiden och bra recept. Det blev andra gången i hela mitt liv jag gjorde en cheescake jag har faktiskt inte funnit det bästa receptet ännu då cheescakes aldrig varit min favorit. Men denna blev bra fast jag bara orkade är en liten pluttebit:)
 
 
Recept Blåbärs cheescake

Botten
250 g Digestivekex
100 g Smör

Fyllning 1
450 g Philadelphia ost
150 g blåbär
3 ägg
1 1/4 dl Strösocker använde steva/strösocker

Fyllning 2
3 dl creme fraiche
3 msk strösocker använde steva/strösocker
1 msk vaniljsocker

Sätt ugnen på 180 C.

Smula digestivekexen och blanda med smält smör.

Tryck ut smuldegen i formen Grädda 5-10 min.

Vispa ihop ingredienserna till fyllning 1 i till en jämn smet och häll i formen.

Grädda i nedersta delen av ugnen 25-30 min.

Blanda ihop fyllning 2 och bred på kakan.

Grädda ytterligare 5 min. Toppade kakan med färska blåbär.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Clara :

Så gott och så fin!

Kommentera inlägget här :