Recept på kärleksknäck

publicerat i Inredning;
Jag måste nu gå in i en pluggdvala vet inte hur länge den kommer att pågå vi har massor att göta över lovet och jag har inte ens börjat men kände att jag vill inte sitta hemma och plugga hela lovet så det blir sista minuten stress som vanligt.... Jag tänkte göra en liten snabb resume om året 2012 men har inte hunnit får se om jag hinner i veckan. Nyår kommer ni också få se lite bilder ifrån :) Det var supermysigt med mycket skratt, skumpa god mat, spel härligt sällskap och jag mycket mer precis som ett nyår ska vara :)
Glömde helt bort att lägga ut detta knäck recept jag gjorde tidigare. Det får bli det sista julreceptet. Kan säga att dessa gjorde succé.
 
 

Ingredienser

1 dl vispgrädde
1 dl strösocker
1 msk Svenskt Smör från Arla
10 st sötmandel 
1 dl sirap
 
Gör så här
Blanda grädde, sirap, socker i en skål som rymmer minst 1 1/2 liter. 
Ställ in i mikron utan lock på full effekt 9-10 min.
Ta ut och testa med termometern som ska visa 122°.
Koka ev ytterligare någon minut. Min termometer visade 144 grader efter 9 min men det blev superbra,
Hacka mandeln och rör ner den och smöret i smeten.
Fördela smeten i knäckformar. Låt stelna och förvara i kyl.
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av hilda fromm:

Nu har du chansen att vina ett tecknat porträtt av dig,
en vän eller kanske motsvarande!
Allt du behöver göra är att rösta på min bild NR6 här: http://johannaj.se/2012/december/finalister-fototavling.html
Sedan skriver du bara en kommentar att du är med och tävlar här: http://hildafromm.blogg.se/2012/december/vinn-ett-tecknat-portratt.html

Kram och god fortsättning på det nya året!

2:a kommentar, skriven , av frubalken.blogg.se:

Var hittade du dessa söta formar? :)

Svar: Hej:) hittade dem förra året på åhlens och hade sparat några till i år. Vet tyvärr ej om de finns kvar, men kolla där eller på typ Lagerhouse :)
caroline axelsson

Kommentera inlägget här :