Oopsie recept

publicerat i Matlagnig;

Nu senast när jag gjorde hamburgare glömde jag köpa bröd så jag gorde Oopsie att använda som bröd.
De smakade dock inte något speciellt nästan ingenting alls men jag tycker iaf att det blev gott:) hade även i liten riven ost i smeten för att få lite ostsmak på dem.

Det finns ganska många olika recept på dessa har jag sätt, jag brukar alltid göra min egen variant använde mig iaf av detta recept.

Oopsie recept

6 ägg som man delar upp i gulor och vitor.
200 g philadelphiaost
1 msk fiberhusk
1/2 tsk bakpulver
1 tsk salt
ca 1 dl riven ost
solrosfrön att strö på degen


Börja med att vispa äggvitorna så hårt att det går att vända upp och ner på bunken utan att det åker ut.
Blanda samman det övriga ingredienserna utom solrosfröna i en separat bunke. Vänd sedan ner äggvitorna försiktigt så att luften och flufet behålls. Häll sedan ut smeten på bakplåtspapper i lagon storlek och strö sedan solrosfröna och lite salt över så mycket du vill ha.
Grädda ca 30 min på 150 grader.






Jag änvände dessa som sagt som hamburgerbröd. Men för någon månad sedan använde jag dem som mackor med ost och bregott havssalt supergott när dem precis kommit ut från ugnen.

Kommentera inlägget här :