Tikei foundation

publicerat i Skönhet;

Den produkt i min sminkväska jag inte kan vara utan är foundation.
Jag har under flera års tid prövat massor med olika märken allt ifrån dyrare till billigare.
Det är nästintill omöjligt att hitta den perfekta för min hudtyp. Jag har nu de senaste åren normal hud.
Under tonnåren var den fet och nu pga p piller och det kallare vädret är den lite torrare än normalt men det syns inte bara känns.
Jag använder alltid minaralfounations för att jag vill att det ska vara så naturligt som möjlig mot huden, undantag är ibland när jag ska ut på kvällen och behöver en mörkare foundation så har jag kört på vanlig flytande från typ l oreal.
Nu använder jag id på dagtid och dior nude mineralfoundation på kvällstid om det te vankas party.
Jag har läst så mycket bra om mineralfoundationen tikie många höjer den till skyarna som att den är något utöver det vanliga.
Jag började använda tikei för tre veckor sedan det första jag reagerade på var att färgen var perfekt passar mig som handen i hansken. Sen när jag väl applicerar den så går den inte in i huden utn lägger sig bara som en kaka över. Jag tänkte att det kanske inte är min dagkräm under som torkat och att det då blir konstigt men nej jag har nu testat den varje dag i tre veckor och jag tycker rent utsagt att den är helt värdelös synd när jag blev så nöjd med färgen.
Om man jämför med id så tycker jag att id slår denna med hästlängder.
Jag tycker att tikie är som isadoras och loreals mineralpuder ligger på samma nivå enligt mig.



Foundation är ju givetvis väldigt individuellt vad som passar, alla har vi olika hudtyper.
Nu ska jag iaf testa glowminerals foundation som har fått superbra betyg av bla många kändisar, återkommer när jag testat den några gånger.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sannas rum:

Sv; ja det är sjuuuukt bra nagellack tycker jag (:

2:a kommentar, skriven , av Melissa Lavali - Vikt och Fotografering:

Hej! Kikar in och lämnar lite avtryck, hoppas du haft en trevlig dag hittills :)

Kommentera inlägget här :