Hej då Cloetta

publicerat i Inredning;

Imorse meddelade Cloetta i ett pressmeddelande att dem lägger ner godisfabriken i Gävle. Otroligt tråkigt är detta, ja blir jätte irriterad tycker så synd om gävleborna som ännu en gång kommer att förlora massor med jobb senast var det ju Ericsson. Jag skulle kunna skriva jätte mycket om detta ämne men nu skriver ja från min mobil så det får bli en annan gång. Gävle gör dock ingenting för att få ungdomar att stanna i stan ja tror att Gävle kommer vara en lite byhåla om något år. Jag flyttade därifrån för ca 4 år sedan (det är de bästa jag gjort) under dessa fyra år har staden tappat så mycket. Jag ser verkligen nu när jag bara är där ibland hur otroligt deprimerande staden är hur mycket som försvinner och det nya som öppnar är inte ens bra. Tex vissa restauranger har bytt namn och ägare säkert 10 gr per år, helt sjukt. Och i butiker jobbar det gamla kärringar som stått på samma ställe i hela sitt liv. Hur ska ungdomarna komma in ??? Ne lider med er som bor i den tråkiga staden speciellt ungdomar, stackars barn att växa upp i en sån trist stad med noll inspiration och driv. Fattar ärligt talat inte vad som får ungdomar att stanna. Mina föräldrar förstår jag dem har ju allt där och ser att det är försent i livet att flytta och byta jobb. Dock tycker inte jag det. Det blir aldrig försent att förändra jag älskar människor som har historier om hur dem lämnade allt och öppnade eget tex. Nåja lite tankar om Gävle för tillfället. Hejja Brynäs iaf nu jäklar drar slutspelet igång. Jag ska sitta klistrad vid alla matcher.

Kommentera inlägget här :