Mina första cakepops

publicerat i Bakning;
Det var faktiskt första gången idag som jag gjorde dessa omtalade cakepops. Det var verkligen busenkelt och gick jätte fort. 

 
CakePops recept
1 paket ballerina
50 Philadelphia kan ha i lite mer om man vill ha dem lite kladdigare.
100 g vit choklad
Ha i ballerina kakorna i en mixer och mixa allting tills kakorna är en smulig smet, blanda sedan smeten med ca 50g philadelphia och gör sedan små bollar av detta. Låt bollarna stå på en tallrik i kylskåp i ca 30 min så dem blir fasta och inte går sönder.
Undertiden kan man diska och smälta den choklad man vill ha i ett vattenbad. 
I nästa moment som är att dela en grillpinne på 2 och doppa toppen i den smälta chokladen och låt den stelna nån sek i frysen. Tryck sedan ner pinnen i bollen och doppa i chokladen.
Jag förvara mina pops i ett glas med socker som gör det stabilt.
När chokladen börjar bli lite stel har jag på lite dekorationer i form av strössel och silverkulor.

Alla har nog lite småknep och sitt ega sätt när man gör dessa pops, jag tycker iaf att det var väldigt enkelt och kommer att göra dessa betydligt fler gånger då de även smakar juvligt.
Dock tror jag att dem kommer att bli finare och finare ju fler gånger man gör dem.







Jag satt även fast lite presentsnöre som en liten detalj då jag sätt att många brukar ha en fin gullig sidenrosett runt.

Kommentera inlägget här :