När buset inte längre är roligt

publicerat i Allmänt;
Som sagt 1 april idag, den stora lurardagen. Jag brukar som sagt inte luras bara för att det är 1 april det gjorde man mest när man var liten. Då kunde jag planera inför ett bus i flera dagar innan köpte även alltid kalle anka tidningen där fick man nästan alltid något bra tips på bus.
Förra året på 1 april så jobbade jag på ett mötesbokningsföretag. Just detta datum var det 2 nyanställda på företaget som gjorde sin första dag, självklart hade cheferna bestämt sig för att lura skiten ur dem.
Luret filmades och visades upp för hela företaget på fredagsavslutningen, jag tyckte för den sekunden att det var sjukt kul men sen tyckte jag genast synd om de 2 nya jag såg på deras ansiktsuttryck att det inte var så roligt att se sig själv bli lurad och göra bort sig inför nya människor man inte känner. Det var ju liksom ca 50 pers som skrattar ihjäl sig åt dem. Det hade varit bättre om man lurat någon som jobbat där ett tag och framförallt lite snällare.
Jag tycker iaf man ska luras med glimten i ögat och inte göra allt för konstiga saker.



April, april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill:)
Nu sitter jag och inväntar att hockeyn ska börja. Kommer inte att gå utanför dörren idag, handlade massor av gott igår till hockeyn så nu blir det bara mys.

Kommentera inlägget här :