Gröt med blåbär, granatäpple och kokos

publicerat i Matlagnig;
Jag är ju som sagt en riktigt frukost människa finns inget stop på mig när jag äter frukost kan äta hur mycket som helst. Det senaste veckorna har jag börjat med att lägga till lite gröt i min frukost, känner att det mättar, lite iaf :)
Gröt har aldrig varit någon favorit för mig har nästan tvingat i mig det under julen bara för att jag vill äta lite plus att jag dränkt den med kanel, socker och mjölk. 
Men men nu har jag hittat ett litet recept som jag tycker är supergott,
 
Recept
 
1 dl Havregryn 
3 dl Vatten  
0,5 dl Blåbär  (efter eget tycke)
Kokos flingor
1/2 Granat äpple
1 Banan
 
Blanda havregryn med vatten och blåbär när det börjat koka upp skär du upp bananen i bitar och blandar i. När gröten är klar strö över kokosflingor och granatäpple. Granatäpplet är verkligen pricken över i, supergott:)
 
 
 
 
 
Ska försöka hitta fler alternativ till denna gröt med olika blandningar och smaker framöver:)

Taggar: Gröt, granatäpple, blåbär, kokosflingor, frukost, nyttigt;

Kommentera inlägget här :