Några funderingar om livet!

publicerat i Inredning;
Nu är jag äntligen tillbaka efter en vecka med jobb och hemtenta.. Har inte hunnit med lilla bloggen alls förstår inte hur stora bloggare hinner blogga så ofta. I skolan har vi hittills haft 2 hemtentor denna termin och har precis börjat ett nytt moment där böckerna är på engelska känner att jag redan är körd på detta. Senaste hemtentan var supersvår... Men men.... Hoppas inte jag tråkar ut er alltför mycket men ibland har jag perioder med noll inspiration ibland går dem över snabbt och ibland håller de i sig hur länge som helst. Jag tror iaf att variation är det bästa, skola, träning, jobb, vänner och fritid måste varvas och tiden måste finnas för allt då mår jag som bäst. Jobbet eller skolan får inte ta över mitt liv då mår jag dåligt visst går det i perioder och vissa veckor blir det mer av det ena men försöker dela upp allt så gott det går. Har vissa vänner som typ bara pluggar eller bara jobbar och går hem och sover typ det blir som en ond cirkel som man inte märker av själv när man är i den, tillslut försvinner vänner och det sociala livet man nöjer sig med en tråkig vardag har själv varit iden fällan och det är det inte värt det, tro mig... Jag fick mig en stor funderare på livet i allmänhet när jag var på sjukhuset och såg många människor må dåligt och vara nära döden. Bland det hemskaste jag sätt. På något sätt så kände jag då hur otroligt mycket alla mina vänner och familj betyder för mig och hur viktigt det är att ha dem nära. Trodde aldrig alla skulle bry sig så mycket och vara så omtänksamma det är riktig vänskap, och jag skulle göra detsamma för er. Såg en ensam tjej i min ålder som låg där själv jag tyckte så synd om henne medan alla vi andra hade någon som var vid sin sida. Jag tänkte iaf att jag bestämde mig för att ändra på vissa saker i livet har dock inte genomfört alla men jag jobbar på det..
Träna regelbundet. Bara omringa mig av människor som gör mig glad. Prata oftare med mina vänner, ses vi inte på några dagar kan vi messa eller ringa. Sluta höra av mig till vänner som aldrig hör av sig till mig. ( Är så trött på att alltid vara den som ska styra upp allting när det gäller vissa i min umgänges krets.) Hallå jag har tröttnat.. Nästan aldrig tacka nej till typ en fest eller liknande. Det gör ingenting om jag tex jobbar helg eller har en tenta, några timmar kan jag offra och vara trött på jobbet någon gång ibland står jag ut med. Ha mer middagar och myskvällar med fina vänner. Alla som känner mig vet att jag älskar att ha bjudningar, blir dock inte allför ofta då det ofta tar sån tid att planera, men försöka göra ngt enkelt. Ta vara på dessa tre år som student och ha så roligt det bara går, det ska inte vara en börda att plugga som jag känner / känt!! När jag pluggat klart är jag 27 år och gammal liksom. Dessa punkter plus några fler men de behåller jag för mig själv :)

Kommentera inlägget här :