GI bollar med choklad och kokossmak:)

publicerat i Bakning;
Godmorgon alla :) Idag är jag så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen kunde inte sova på hela natten för andra natten i rad. Måste åka en snabbis till Gävle idag så är superstressad. Tänkte iaf slänga in receptet på mina GI bollar som jag gjorde, hittade receptet i en GI tidning för ett tag sedan. Detta kan man ju göra om exakt hur man vill så det är superbra:)
 
Recept
GI Bollar med choklad och Kokos
ca 12 st
 
200 g sötmandel
100 g cashewnötter
100 g torkade aprikosers
 
1/2 dl färspressad apelsinjuice
 
Topping
 
50 g mörk choklad
1/2 dl kokosskivor
 
1. Mixa mandel, cashewnötter, aprikoser och juice i en matberedare.
 
2. Hacka chokladen och kokosskivorna till toppingen och lägg på ett fat.
 
3. Forma mixen till bollarna och rulla i hackad choklad och kokosskivor.
 
4. Ställ kallt, äts bäst när de stått en dag i kylskåp:) 
 
Detta är ett superbra vardagssnacks:)
 
 
 

Kommentera inlägget här :