Recept på bananplättar

publicerat i Matlagnig;

Ännu en underbar dag med solsken och värme, dock har jag blivit sjuk igen :( Idag ska jag ta det lungt färga håret på söta Hanna och bara njuta av det härliga vädret. Måste även in till stan en sväng för att fixa med lite saker. Skönt att inte ha så mycket planerat.
Tänkte tipsa om en sak som jag nästan äter varje morgon nu. Jag är ju som sagt helt besatt av amerikanska pannkakor och äter det minst varje lördag skulle helst vilja äta det varje vardag också men det är ju inte direkt så nyttigt som man kan önska. Jag har iaf hittat ett lite nyttigare alternativ i form av bananplättar dem blir också supergoda, dock vill jag alltid ha sirap på mina så då blir det automatiskt lite onyttigare men lite får man ta:)


Här är bananplättarna kanske inte världenssnyggaste med goda och mättande:) Receptet räcker till ca 2 plättar.

Recetp Bananplättar
1 mosad banan
1 ägg


Vispa ihop mosad banan med ett ägg stek sedan i små plättar.
Granera med sirap, banan, blåbär eller lite vad som faller en i smaken.
Superenkelt och supergått:)


Här är min favorit Amerikanska pannkakan, mums så god den är:)

 
Se så fint det blommar här sån sommarkänsla. Är så vackert med tulpaner speciellt när det är många.
Och ännu en gång sorry att min blogg inte är den snyggaste nu. Håller på att fixa om den lite men det kommer ta ett tag till, ha tålamod:)
Ha en fin dag alla fina <3

Kommentera inlägget här :