5 skönhetsfavoriter med nyanser av blått!

publicerat i Skönhet;
Tänkte tipsa lite om några skönhetsfavoriter jag har i färgen blå:) Blått utstrålar en otrolig fräsch och lyxig känsla, perfekt färg på skönhetsprodukter enligt mig. Helst önskar jag att jag kunde ha en blogg helt fokuserad på skönhet då det är ett område jag är väldigt intresserad av och kan mycket inom. Men det blir lite svårt att endast fylla ut inom detta får se i framtiden om jag väljer att endast satsa på en inriktning. Nu har jag ju även lite om inredning och mat/bak också. Framtiden får utvisa vad som händer men lite förändringar kommer jag att göra till hösten vilket som. Har även en massa ideer och förslag som jag ska ta tag i och se om det går att förverkliga. Behöver dock mycket hjälp, men vill man så går det hoppas jag:)







1. Clinique Turnaround Instant Facial Masque: Jag har aldrig varit något större fan av Cliniques sortiment det har liksom inte passat in på min hudtyp, denna började jag iaf köpa för något år sedan. Detta är en ansiktsmask med peelingkorn i så man peelar även huden den innehåller även mycket skimmer så huden skimmrar fint efter en användning, jag tycker dock inte att den ger så mycket fukt så har man en torr hy rekomenderas denna inte av mig.

2. Lanza Healing Strength Silk Serum: Detta serum blev jag tipsad om för ca 8 år sedan av min frisör då jag gjorde hårförlängning och behövde ngt vårdande till framförallt topparna. Jag har sedan dess varit fast och aldrig bytt ut den mot någon annan den är också otroligt dryg håller hur länge som helst och doftar underbart. Håret torkar 55% snabbare med denna produkt det visste jag inte från början:) Den är även bra mot mjäll och hårbottenproblem. Reparerar och ger håret en otroligt fin glans.

3. Dolce & Gabbana Light Blue: Denna parfym har varit med mig sen unga år. Ibland har jag älskat den och ibland har jag varit lite trött på den. Men jag återkommer nästan alltid till denna då jag är väldigt kräsen när det kommer till parfymer och framförallt starka dofter, denna är perfekt och fräsch.

4. Ole Henriksen Ultimate Lift Eye Gel: Ole Henriksen är min absoluta favorit i alla kategorier när det kommer till skönhet. Har man väl börjat med dessa underbara produkter är man fast. Denna ögongel är underbar. Den är lugnande och utför mirakel när man sover står det på produktbeskrivningen. Den motverkar påsighet och återupplivar trötta ögon. Den intensiva fukten fyller ut och slätar ut fina linjer. Love it!

5. Make Up Store Face Mist: Sist men inte minst kommer denna face mist från make up store det är också en favorit sen ungdomsåren i Gävle då jag var helt besatt av make up store och köpte upp hela butiken, dock är det nästan bara denna som jag har fortsatt att köpa där. Denna är frisk och skön mot huden jag har den för det mesta på sminket så det ser lite friskare ut och håller lite längre. Man kan även bara ha den på ren hud för att få ett friskare look. Superbra att ha på bordet brevid datorn då man lätt blir torr i huden.

Hoppas ni har fått något tips:) självklart så passar alla i olika produkter, dessa passar mig iaf mycket bra! Man får helt enkelt testa sig fram, tro mig det har jag gjort.  

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Oh So Glam:

Eye gelen från Ole Henriksen verkar vara en toppenprodukt! Aldrig provat, men låter verkligen som den skulle kunna göra under åt mig som sover på tok för lite (och det synns ju med detsamma på ögonen)!

2:a kommentar, skriven , av dite:

hoppas du haft en toppen torsdag :D

Kommentera inlägget här :