En dag i Uppsala

publicerat i Allmänt;
Herre vilket deprimerande väder det har varit idag, vaknade tidigt imorse av att regnet vräkte ner och så har det hållt på hela dagen lång. Känner mig fortfarande trött från helgen då det var full rulle ända från i fredags tog en vilodag idag då denna helg också kommer bestå av saker att göra från morgon till sen kväll.
 
 
 
 
Hamnade i Uppsala igår så jag passade på att turista lite i stan, var där mycket för några år sedan och då tyckte jag att den kändes ganska stor nu kändes den precis lika liten som Gävle. Letade efter massor av second hand och antik butiker men hittade bara några få som hade öppet när jag var där, tyvärr var dem jätte dåliga.
En sak jag tänkt på mycket på senaste tiden när jag börjat gå mycket i antik butiker är att dem som jobbar där är sjukt konstiga, inte alla men många. Igår sa hon i antikbutiken i Uppsala inte ens hej när jag kom in. Under tiden jag var inne i butiken kom det in flera människor hon sa inte hej till nån brydde sig inte om att hon hade kunder jätte konstigt. Jag kände direkt här vill jag absolut inte handla något även om jag hittat ngt jag vill ha..

Taggar: Uppsala, Uppsaladomkyrka, Uppsala tågstation,Sushi;

Kommentera inlägget här :