En natt på akuten

publicerat i Allmänt;
Fy dagen igår blev inte alls lika mysig som jag hade förväntat mig:( Allt började redan på morgonen då jag kände mig seg i hela kroppen och hade tungt att andas tillsammans med hjärtklappningen som jag nu är van att ha. Jag åkte iaf en sväng till Gävle och på eftermiddagen var jag tillbaka i Stockholm. När jag kom hem kände jag att det blev lite jobbigare att andas så jag klädde på mig och gick ut i regnet för att få lite luft då hann jag bara gå runt hörnet när jag kände att allt bara blev värre det svartnade även för ögonen i några sekunder. Hittade en blöt och kall bänk som jag satte mig på och ringde 112 för första gången i hela mitt liv. Kändes som en evighet tills ambulansen kom. När dem väl kom hade jag även tappat känsel i händerna sjukt läskigt. Kändes inte alls roligt att bli fastspänd på en bår och ligga i en ambulans när man har värsta klaustrofobin men hade jättebra sjuksköterska som lugnade mig vi pratade hockey och lite annat minns jag:). Väl framme på akuten tog dem prover och gjorde EKG precis som förra gången jag var där. Efter flera timmar fick jag äntligen åka hem och i nästa vecka blir det vidare utredning. Nu är jag så trött och har fortfarande svårt att andas så det blir till att sova vidare jag som hade så mycket roligt att se framemot idag:( Ha en fin helg alla <3
 

Kommentera inlägget här :