Rosa favoriter

publicerat i Inredning;
Redan 23 Oktober, tiden går så fort så jag hinner nästan inte med. Sedan jag börjat plugga går den ännu fortare, jag vill inte att allt bara ska flyga iväg. När man pluggar har men hela tiden nedräking till tentor och nya kurser, jag ser hela tiden framåt snabbare nu än vad jag gjorde när jag jobbade då längtade jag mest till helgen. Oktober jag ju som sagt den rosa månaden, något jag tycker är superbra att att vill man vara med och stödja cancerfonden behöver man inte köpa massor av rosa rosetter att sätta på jackan nu är det mer utspritt och du kan tex köpa en blandsallad eller en keso på Ica och samtidigt vara med och bidra :)
 
Dessa är några av mina rosa favoriter som jag använder nästintill dagligen. Hade svårt att välja ut några saker då jag älskar rosa och har väldigt mycket smink och liknande i rosa.
 
1. Tangle Teezer är en underbar hårborste som jag fick hem i bravlådan bara för någon vecka sedan. Den är skonsam och sliter inte på håret i onödan du kan även använda den i blött hår. Har du långt och mycket knutar i håret är den perfekt, jag har nyligen klippt mig kort då räcker det bara med några drag så är frisyren fixad:)
 
2. Färska blommor köper jag hem ca varannan vecka. Tycker det gör jätte mycket för hela inredningen och känslan i ett rum :)
 
3. Macarons köper jag och gör själv när jag har tid, nu när laduree finns här i Stockholm blir det macaroner lite oftare än tidigare trots att man kan få tag i den nästan överallt nu förtiden.
 
4. Sist men inte minst har jag äntligen hittat den perfekta rosa nyansen på Rouge efter att ha testa mig fram
under flera års tid denna kommer ifrån Chanel.
 

Kommentera inlägget här :